معرفی گونه های مختلف قهوه به زبان عامیانه

ارسال شده در شنبه 18 خرداد 1398 توسط :
Rate this post

گونه های مختلف قهوه:

  • قهوه صد درصد عربیکا!!!!!!

اگر تجربه خرید قهوه برند را دارید ، حتما به این عبارت برخورد کرده اید:

“جوری با غرور نوشته شده که انگار عربیکا تنها گونه ی قابل استفاده قهوه است و انتخاب سایر گونه های قهوه کاری به شدت بی کلاس است و حتی گناهی نا بخشودنی.”

اما ماجرا چیست؟ قرار نیست با اصطلاحات گیاه شناسی و قواعد کشت و زرع قهوه شما را سردرگم کنم. اگر به دنبال مباحث علمی هستید از ادامه خواندن این نوشته پرهیز کنید. اینجا قرار است هر آنچه به عنوان یک علاقه مند به نوشیدن قهوه لازم است بدانید را به زبان گویا شرح دهم.

قهوه معرب واژه “کافا” ست. شهری کهن در حبشه قدیم که گویند خاستگاه گیاه قهوه است. هنوز هم قهوه اتیوپی از محبوب ترین تیپ های قهوه است و کافئین بازان حرفه ای طعم آن را اصیل ترین طعم قهوه میدانند.

قهوه نوشی اما از مرزهای جنوبی شبه جزیره عربستان که اکنون یمن نامیده میشود شروع شد و به سرعت در خاورمیانه و جهان گسترش یافت.

جالب است بدانید ابن سینا در کتاب الحاوی نوشیدن قهوه را از جمله درمان های افسردگی نامیده است.

به دلیل حرام بودن نوشیدنی های الکلی قهوه به سرعت جای خود را در میان جوامع مسلمان باز کرد. و تا قرن ده هجری تبدیل به کالایی تجاری در سراسر قلمرو اسلامی شد.

با این حال مصرف آن تا پایان جنگ های سلیبی در اروپا رواج پیدا نکرد. و تازه از اواخر قرن هفدهم بود که کم کم ذائقه ی ساکنان بلاد فرنگ با تلخی آن مانوس شد.

گونه های مختلف قهوه ادامه دارد….

“مهندس آرش اسدی”

 

نویسنده
نظرات

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.
آخرین مطالب
پربازدیدترین مطالب
فوت وفن های آشپزی
آخرین نظرات

قهوه فوری گلد سورن 10+100 گرمی

97000 88000 هزار تومان
+ خریـد این محصـول
آخرین مطالب + لیست کامل
آخرین نظرات
ساماندهی
گفتگو در واتس آپ